Απαραίτητη βιβλιογραφία

Πάντα πίστευα πως ως χώρα είμαστε ευλογημένοι από πολλούς και πολύ καλούς σκιτσογράφους. Μα την πιο σπέσιαλ θέση στις προτιμήσεις μου είχε πάντα ο 65άρης σήμερα Γιάννης Ιωάννου.

Ο "Τρύπιος Δρόμος" (Καστανιώτης 1987, από χρόνια εξαντλημένο), ήταν μια συλλογή τετρασέλιδων graphic novels του Ιωάννου που είχαν δημοσιευτεί στο επικό εκείνη την εποχή "Ποντίκι" -και κατηγορηματικά το πρώτο πολιτικό πράγμα που διάβασα ποτέ στη ζωή μου. Ο πατέρας μου το είχε στη βιβλιοθήκη του, ως μαθητής Δημοτικού θεώρησα πως κάτι-με-ζωγραφιές είναι το ιδανικό για να διαβάσω, και το κακό είχε γίνει. Εκεί που οι υπόλοιποι συμμαθητές μου διάβαζαν "Αλμανάκο" ή ένα (πολύ χοτ εκείνη την εποχή) περιοδικάκι για τους "Γίγαντες του Κατς"... εγώ σημάδευα την τρυφερή μου ηλικία με ένα χρονικό της περιόδου απόλυτης παντοκρατορίας του Αντρέα, μια εποχής με πολύ κρατική διαφθορά, τσαμπουκαλεμένη πολιτικοποίηση και έναν τουλάχιστον 15χρονο νεκρό από σφαίρα μπάτσου.

Αν είχα σκάννερ θα ανέβαζα ειλικρινά ολόκληρο το βιβλίο σελίδα-προς-σελίδα. Είναι θλιβερό που δεν μπορείς να το βρεις ούτε σε παλαιοβιβλιοπωλεία πλέον, ούτε στον ίδιο τον Καστανιώτη (είχα ρωτήσει και με στραβοκοίταζαν). Τέλος πάντων, επειδή θυμόμουν απ' έξω πώς είχε καλύψει τη δολοφονία του Καλτεζά ο Ιωάννου, έκανα ένα γκούγκλινγκ με μισή καρδιά μήπως βρω πουθενά τα αντίστοιχα στριπάκια -σίγουρος πως έχουν αυτή τη στιγμή την ίδια απαστράπτουσα δυναμική που είχαν και τότε, για εκείνο το περιστατικό.

Δόξα τω Θεώ, μπίνγκο. Κλέβοντας λοιπόν δύο αποσπάσματα του "Τρύπιου Δρόμου" από τον σύντροφο μπλόγκερ haridimos και προσθέτοντας έν
α από το αρχείο μου, ιδού ένα μικρό ευχαριστήριο αφιέρωμα στον άνθρωπο που, αν δεν υπήρχε, πιθανότατα σήμερα θα θρηνούσα για τα κατεστραμμένα καταστήματα.


1. Το Τροχαίο



2. Η Πορεία



3. Personal favorite (δεν το χορταίνω το μικρό μπατσάκι στο καρότσι)


(με κλικ στις εικόνες βελτιώνεται πολύ η ανάλυση, γαμημένο blogspot)

1 σχόλια:

salalalala είπε...

Δεν το πιστεύω ότι υπάρχει κι άλλος που το θυμάται αυτό! Το έχουμε στο πατρικό μας κι έχω να το δω από τα 8 μου που δεν καταλάβαινα Χριστό! I shall find it again γαμώτο μου!

top